waarisjp.reismee.nl

Update

Hoi,

het is weer tijd voor een'wat van jelaten horen' van mijn kant. Heb genoeg energie om wat te schrijven, heb alleen geen inspiratie. Ik weet dat er een aantal mensen thuis zitten te wachten op nieuwe foto's. Nu moet ik zeggen dat ik na het vertrek van fotograaf Roel niet bijzonder veel foto's heb gemaakt. Dit komt deels door mijn luiheid om spullen mee te zeulen, maar grotendeels door het feit dat ik me op een plek bevindt waar'k vorig jaar al geweest ben. De meeste gebouwen en ander fotogeniek materiaal heb ik dus al op de gevoelige plaat staan en mijnsinziens heeft het niet heel veel nut om al dat moois nogmaals te fotograferen. Nu kan je je afvragen waarom ik dan (steeds)terugkeer naar dezelfde plek en daar zo lang blijf. Nou dat vraag ik me ook af...

Heb de afgelopen tijd een beetje na lopen denken en ben tot de conclusie gekomen dat het tijd is om binnenkort naar huis te gaan. Punt. Moet zeggen dat mijn budget ook hard slinkt, maar dat is niet de enige reden. Voordat ik op reis ging had ik een verlanglijstje in mijn hoofd van landen die ik sowieso wilde bezoeken; met Rusland, Mongolie en China heb ik de top drie op dat lijstje kunnen wegstrepen. Nepal en Myanmar (Burma) stonden ook op dat lijstje en heb ook tegen de meeste mensen onderweg wel gezegd dat ik daar sowieso wel heen zou gaan... niet dus, vooralsnog. Zelfs Vietnam zal (weer) moeten wachten op mijn komst. Begrijp me niet verkeerd, denk niet dat ik het reizen zat ben, integendeel. Naar mijn mening isop reis zijnen 'wat van de wereld'zien zo ongeveer het beste wat een mens kan overkomen. Echter, na bijna een half jaar heb ik niet veel lust meer om me te verplaatsen en aangezien ik me op dit moment niet bijzonder nuttig maak, zowel niet voor mezelf als voor de medemens, lijkt het me verstandig om de koffers te pakken. U kunt me binnen nu en een paar weken dus weer in Heerde verwachten. Vertrek binnenkort weer naar Thailand enhoop daar nog een weekje zon te zien en zal zeer waarschijnlijk vanaf Bangkok terugvliegen richting NL.

Moet wel vermelden dat dit zeker niet mijn laatste bezoek is aan Cambodja. Nu hoor ik sommigen al denken; 'O, hij is zeker verliefd geworden en gaat terug voor z'n meisje'. Nu kan ik je zeggen dat ik hier op een gemiddelde dag ongeveer 3 keer verliefd wordt dus dat is niet de reden...

Laughing
. Nee, ik heb besloten omOOIT voor langere tijd in het buitenland te verblijven en op dit moment staat Cambodja hoog op m'n lijstje. Waarom? Moeilijk te zeggen. Zo'n fijne plek is het hier echt niet (zie vorig verhaal), maar toch heb ik een zwak voor dit land. Er is een hoop goed werk te verrichten hierzo.Afijn, wordt vervolgd.

Verwacht binnenkort de laatste foto's online te zettenen een laatste verslag te plaatsen.

Nu bent u weer volledig op de hoogte.

Een fijne dag. JP

Reacties

Reacties

Peter

Top dat je je zo hebt vermaakt met het reizen JP..
Maargoed, ook mooi om te lezen dat je over enkele weken weer terug bent!!

Waarschijnlijk ben je binnen twee dagen alweer gewend aan het bruisende Heerde en de beumpies op de dinsdag en donderdagavond! ;)

Tot snel!
Gr. Peter

Tuinfluiters

We zien naar jou komst uit, tenslotte is het altijd nog zo geweest"Oost west, thuis best", of niet soms?
We houden contact!

BAZ

Gezellig dat je binnenkort ook weer op zondagmorgen aan de koffie zit!
'Kareltje' zit nog steeds rustig wachten, ik hoop alleen niet dat hij of zij op je wacht. Je hoort hopelijk snel van ons!

Groeten Bas, Anja, Zara en Kareltje

Lisette & Jeroen

He JP,

Weer fantastisch om je verhalen te lezen en natuurlijk dat je weer naar het o zo mooie Heerde komt! Niet dat we je het niet gunnen daar, maar het is al weer zo een poos geleden...

Nou kerel doe kalm an en dan zien we mekaar vluggies!

Groetjes Lisette en Jeroen

Jaap Tuinman (sr!)

JP:

Je bent een authentieke filosoof, meneer.

JJT

Synja

Misschien is het een idee om voor een internationale vrijwilligers organisatie in Cambodja te werken voor een poosje? Voor je eigen gemoedsrust?
We houden contact.
groetjes

Ds. van de Groep

Hallo Jan-Pieter,
Dank zij onze nieuwe gemeentesite ben ook ik je op het spoor gekomen. Geweldig de ervaringen die je op deze reis opdoet. Je bent van plan over niet al te lange tijd weer terug te komen. Je hebt al heel wat geschreven over en laten zien van de landen die je bezocht hebt. Misschien dat je straks nog eens op een avondje in levende lijve een verhaal kunt houden over je indrukken.
Ik wens je nog een goede tijd en straks een veilige terugreis.
Hartelijke groet

Hoi Jan Pieter

Erg leuk om je verhalen te lezen en ook je stukje van China waar ik mij nu zelf bevind! Je hebt al erg veel gezien lees ik, echt super hoor! Geniet nog maar van je ervaringen in al die landen! Ik wens je nog een fijne tijd toe!

Groetjes uit China van Lianne

linda

He jp,

Na het kijken van je foto's word het voor gerrit en mij ook weer eens tijd om op vakantie te gaan, dat eilandje waar niks te doen was lijkt me de perfecte plek ;)
We gaan elkaar zien he!

groetjes linda en gerrit

Richard

Hey Tuinman,


Lees net waar je bent en dat het eind van dze reis nadert.. Zie je binnenkort dan wel in Heerde, maar mooi dat je het goed naar je zin hebt..

Gr. Richard

fenrike

Nou broertje,
nu wordt het echt aftellen! Hopelijk geniet je de laatste dagen nog van je vrije tijd maar zie je er ook wel naar uit om iedereen hier weer te zien! Wij in ieder geval wel..
En Levi straalt als hij hoort dat je terug komt.. Dat wordt voetballen!

groetjes fen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!