waarisjp.reismee.nl

Temples of Angkor

Familie en vrienden,

even een kort berichtje vanuit Siem Reap, Cambodja. Roel is afgelopen dinsdagmorgen aangekomen op Bangkok Suvurnabhumi (plaatselijke Schiphol). De eerste 2 dagen zijn we in Bangkok gebleven en hebben e geprobeerd een globale planning te maken voor de komende drie weken. Omdat je in 3 weken niet alles kunt zien (het is tenslotte vakantie) was het wel even puzzelen, maar denk dat we wel een redelijk 'programma' hebben gemaakt.

We hebben besloten om een paar dagen Cambodja in te lassen, met als hoofddoel de tempels van Angkor (voor details zie Wikipedia). Bangkok -Siem reap is hemelsbreed niet zo gek ver (ca. 300 kilometer), maar toch hebben we het gepresteerd om er 12 uur over te doen. De relatie tussen Thailand en Cambodja is op het moment niet echt fris te noemen (tempelconflict) en dat kwam de wachttijd aan de grens niet echt ten goede volgens mij. Toen we de grens eindelijk over waren volgde nog een ritje van zo'n 3,5 uur over eenweg wat we in Nederland nog niet eens een zandpad noemen (Stel jehet pad naar de schaapskooi maar voor en dan 10 keer zo veel gaten en 100 kilometer lang). Maar goed na een lange dag reizen aardig gaar aangekomen en op tijd naar bed gegaan.

4.30 uur (!!!)opgestaan enmet een Cambodjaanse versie van een tuktuk richting Angkor Wat vertrokken om de zonsopkomst te bekijken.De rest van de dageen aantal andere tempels bezichtigd en zo'n beetje allemaal op de gevoelige plaat gezet (Roel heeftca. 300 foto's gemaakt).Voor mij (JP) was het het tweede bezoek aan het complex, maar toch wel weer de moeite waard.

Het was de bedoeling om morgen (27-7)per boot te vertrekken richting Battambang (en van daaruit door te reizen naar Thailand), maar dat gaat zeer waarschijnlijk niet lukken. De 27e beginnen hier de verkiezingen (ja het is een democratie) en de overheid heeft besloten om er een soort nationale dag van te maken. Die dag rijdt en vaart er dus geen openbaar vervoer. Het lijkt er dus op dat we een dag langer 'vast' zitten in Cambodja. Op zich niet heel erg want we zitten in een prima hotel (airco, tv, warm water enz.).

Dit was het voor nu, volgende berichtje komt waarschijnlijk weer vanuit Thailand.

We hebben trouwens een stuk of 50 nieuwe foto's online gezet en volgens ons zijn ze zeer de moeite waard, kijken dus!!

Nog één ding, vergeten jullie alsjeblieft mijn (JP) verjaardag niet.....:-)

(kan wel een uitnodiging versturen, maar dat heeft nite echt veel zin volgens mij)

De Groet'n,Tjoen Aju (Suas dei)

Bertha

Hallo J.P.R. heb het stukje gelezen en plannen zijn er
nog genoeg, veel plezier met elkaar.
J.P.al vast gefeliciteerd met je verj.op 1-8-08 fijne dag.

Els en de rest

Wij zullen zeker je verjaardag niet vergeten. Als echte Tuinmannen en aanhang grijpen we elke kans aan om de fles te trekken. Bij deze dus proost!!

Groet en kus van je zus

Anne Matthijs

Ey JP en Roel,

JP (en Roel) je hebt het nog steeds naar je zin en de vrienden en familieleden komen en gaan zo te lezen. Leuk!
Mijn ouders zijn zelfs vervende lezers geworden van je verhalen, dus schijnbaar doe je iets goed :).

Bij deze alvast gefeliciteerd met je verjaardag en drink er een op jullie gezondheid daar!

Groet en veel plezier nog!

Bep&Anton

Zojuist de laatste verhalen gelezen en de mooie foto's bekeken. Veel plezier met z'n tweetjes. Vrijdag drinken wij een borrel op jouw 25e verjaardag ergens op een terras in Limburg (weekend fietsen). Geniet de komende periode. Groet vanuit een zwoel Heerde.

Hi JP,

Hele fijne 25e verjaardag toegewenst morgen.
groetjes uit een warm Bergambacht,

Guido en Berthe

JP, van harte gefeliciteerd met je 25e verjaardag.
In Thailand is het, nu ik dit zit te typen, al 1 augustus!
Wij zouden vanavond een wijnproefavond hebben, maar die is door omstandigheden niet doorgegaan, anders hadden we alvast op je getoost. Nu doen we dat dan morgen toch maar!
Hartelijke groeten vanuit een tropisch Heerde, ook aan Roel, van alle Lagendijkjes

edwin en marieke

ha die JP

Van harte met je verjaardag!!!!!!!!!!!!
hoe is het daar verder volgens mij vermaken jullie je prima verhalen en foto's zijn erg leuk om te bekijken , nou dat wordt vanavond aan de borrels drinken wij er ook een paar op jou verjaardag.
veel plezier nog met zn tweetjes!!!!!!!!!

groeten edwin en marieke

Lisette en Jeroen

He jij daar! Ook via deze weg nogmaals gefeliciteerd!!!
Hopelijk kun je er een paar op drinken, maar dat zal vast goed komen denken wij zo...
He kerel, geniet er maar weer van met zn tweetjes en verhalen blijven schrijven he ;-)

Groetjes Liset en Jeroen

dita

he jp van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
heb je nog een taartje van roel gekregen, of een thaise massage? fijne reis verder nog
groetjes dita en gertjan

Herbert

Mooi werk man! Beetje rondreizen daar...
Btw nog gefeliciteerd haha.

Gr.
Herbert

Synja en Hans

Heb je een verjaarsmail gestuurd naar @ hotmail .. hebben het "dunnetjes" gevierd met je ouders die bij ons kwamen eten.. heel gezellig.. ze raakten niet uitgepraat over de reis .. hun verhalen bij onze foto's (hun foto's houden we nog tegoed) ging prima.
Hoop dat je een fijne dag gehad hebt!

Gijs en Betsie de Wilde

Die Heerdenaren zien toch maar heel veel van de wereld! J.P. hartelijk gefeliciteerd en pas je goed op ons neefje? Roel nog een mooie vakantie we zien jullie!

Janna Lans/Willie&Hanny

Beste JP van harte nog gefeliciteerd met je 25ste verjaardag. Een kwart eeuw jong. Je hebt al veel gezien van onze aardbol.Je verslagen zijn erg mooi om te lezen,dus vooral doorgaan hiermee. Samen met Roel een gezellige en voorspoedige tijd gewenst.

Fenrike

Hee broer!
Hier weer eens een berichtje uit het klamme Nederland. Het is hier zo'n twintig graden op het moment en toch behoorlijk klam.
Je had al even niets laten horen dus dacht, misschien moet hij er even aan herinnerd worden dat mensen hier dagelijks benieuwd op de site kijken.... zonder echter resultaat de laatste week :-(

Hoop dat je snel je belevenissen weer met ons deelt!

Wij gaan morgen op vakantie, niet zover als jij, maar toch naar... jawel: GROENLO. We gaan twee weken lekker op een bungalowpark/camping vertoeven en hopen uiteraard op mooi weer!

Verder gaat alles hier prima. Als je terugkomt (wanneer dat ook moge zijn:-) zal je de jongens wel groot geworden vinden. Vooral Thijmen wordt een hele vent! En Levi kletst je de oren van het hoofd.
Hoop snel van je/jullie te horen!

liefs Fen (en de rest)

Tuinfluiters

Hello boys,
Ja, we sluiten ons bij de vorige schrijfster aan, laat maar weer eens wat van jullie horen en/of zien. Of zijn jullie te druk met andere (belangrijkere) zaken op dit moment? Hoe het ook zij, we kijken er naar uit!

Gerard

Hallo JP / Roel ,
ff een berichtje uit Zuuk , het is hier prachtig aan de Blaakweg !! haha .

Jp , gefeliciteerd nog met je verjaardag , wordt het langzamerhand niet eens tijd om richting Oene te komen ?? Aan de foto's te zien nog niet , denk ik . Leuke foto's , we krijgen een aardige indruk wat jullie allemaal "uitspoken "daar .

Groetjes uit Zuuk , Gerard / Rijk ( en niet te vergeten , de dinsdagavondploeg )

Esther

Leuk hoor, die foto's . T ziet er allemaal fantastisch uit..
groetjes Esther