waarisjp.reismee.nl

Afgelopen 2 weken met m'n ouders

Aloha,

m'n ouders vonden dat het weer tijd werd om een verhaaltje te posten, vandaar. En eigenlijk weet ik ook wel dat jullie met smart zitten te wachten op een gedetaileerdverslag van onze enorme avonturen die we hier beleven, dus ik kan je deze update niet onthouden.

We zitten op dit moment op Koh Samet, een klein eilandje op ongeveer 200 kilometer van Bangkok. Ondanks dat hetregenseizoen eraan zit te komen is het weer hier prima. Het is de bedoeling dat we hier nog 4 dagen blijven. Activiteiten hebben we al genoeg gehad en dit eilandje is prima geschikt om helemaal niets te doen, anders dan eten, drinken en op het strand hangen. We zitten hier dus op de goeie plek. Vandaag zijn we al lekker een beetje roodgeblakerd aan zee en dat beviel prima.

Zal even melding maken van wat we tot nu toe gedaan hebben. De eerste 2,5 dag hebben we in Bangkok vertoefd. Balngrijkste wat we daar gedaan hebben was een fietstocht door Chinatown en de 'buitenwijken' van die enorme stad. Je maakt kennis met het echte leven van de Thai; vooral de manier waaropde meestegezinnen gehuisvest zijn is indrukwekkend (nee het is niet luxe). Zijn daarna met de trein (100 kilometer)naar Ayuthaya vertrokken en daar een dagje gefietst. Dezelfde avond nog de nachttrein gepakt enna ongeveer 12 uur tijd aangekomen in Chiang Mai. Ondanks de lange reistijd verliep de trip redelijk comfortabel. Chiang Mai zijn we vier dagen geweest. Hadden een mooi hotel met een mooi zwembad en een barretje die veel te vroeg dicht ging. Een gemiddelde Tuinman gaat niet voor middernacht naar bed, maar het barretje ging welvoor 11 uur dicht. Tegen die tijd hadden we net het eerste potje hartenjagen gespeeld en om ons gemiddelde te halen van zo'n drie potjes per dag.....afijn je snapt het wel. Om de omgeving een beetje te verkennen hebben we een dag gefietst en 2 dagen een scooter gehuurd. Vooral de laatste dag op de scooter was een ervaring. Zijn zo maar ergens heengereden en eindigden best ver van de stad bovenop de berg met heel weinig benzine in de tank. Alles toch goedgekomenen ongeveer 100 kilometer afgelegd. Na een nacht in Bangkok vertrokken richting Kanchanaburie voor een bezoek aan de bekende bridge over the river Kwai. Toeristisch dagje inclusief boemeltochtje over het bekende spoor. Dag later een nationaal park bezocht voor een lange wandeling richting watervallen. En nu zijn we dus op Koh Samet.

Voor onze begrippen hebben we best veel ondernomen (t.o.v. 3 weken strand in Playa d'aro) en daarom dus ook wel een paar dagen strand verdiend. Hebben een redelijk goede indrukvan het land en de mensen gekregen.Denk dat we een goede mix hebben gevonden tussen dingen doen en geen dingen doen. Onder geen dingen doen verstaan we eten, drinken, slapenen hartenjagen. Vooreten en drinken ben je in Thailand op de goeie plek. (Zal maar niet vertellen dat pa en ma geld overhouden, want dan krijg je allemaal van die flauwe reacties).

De kaarten zijn al weer geschud en de Pad Thai zit al bijna in de wok dus we maken een eind aan dit verhaal.

De Tuinfluiters

(een aantal dingen zijn niet vermeld, maar dat volgt wel bij thuiskomst. Bijvoorbeeld olifanten en taalbarrieres)

bertha

beste fam.
net terug van het fietsen,en dan een bericht van jullie.
wat geweldig dat er zoveel moois in de wereld is.
geniet er van de tijd is zo weer om.

gr.bertha,

Marijn

Ha Pa, Ma & JP,

Kreeg net van Els de link door naar jullie verhaal. Hartenjagen.... ik had het kunnen weten... waarschijnlijk vergeten om Kolonisten mee te nemen. Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben. Je bent ze goed aan het entertainen JP! Waarschijnlijk dus geen Turkije en/of Platja meer in de toekomst, maar Thailand en omstreken. Ik zit deze week in Houston en weet eigenlijk niet of ik nu dichterbij of juister verder weg van jullie zit. Maakt ook niet uit... Was hier vandaag lekker weer en kom net terug van het strand (Golf van Mexico is hier om de hoek). No worries, morgen gewoon weer aan het werk....
Nou, ik zou zeggen: Pa en Ma rust nog ff goed uit deze laatste week, vrijdag as krijgen we de sleutel dusse.... en JP het ga je goed!
Groeten
Marijn

k-kijkindevegte@home.nl

Beste fam.
Wat een reis en wat leuk dat jullie zo ondernemend zijn
Wat een ervaring en wat een prachtige wereld( zo te zien) Geniet er nog maar even van .
Hart. gr. fam kijk

Synja

Heerlijk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben met zijn 3en .. na al dat getrek is een paar dagen strand wel heeeeel erg fijn.
Wisten jullie dat mijn vader aan de bekende brug en spoorlijn heeft (moeten) werken???
geniet nog en tot gauw, liefs'
synja (en hans)

Richard en Dicky

We zitten nu in Bangkok!! Zijn benieuwd of jullie hier toevallig ook nu nog zijn. Het was niet echt onze bedoeling, namelijk hadden doorvlucht naar Vietnam. Mochten echter niet mee want we hadden vergeten het visum te regelen (sukkels, ha,ha). Maar Bangkok is wel onze favoriete stad, dus geen echte straf. Hoopten eigenlijk dat we misschien nog ff met jullie konden afspreken op een terrasje of zo. We waren namelijk erg benieuwd hoeveel paar schoenen Gery nu uitendelijk heeft meegenomen, dan wel heeft gebruikt, en benieuwd natuurlijk naar alle belevenissen. We lezen vanavond onze E-mail weer uit, dus laat het weten. Weet er anders iemand die dit leest welk mobiele telefoonnummer 1 van de Tuinmannetjes bij zich heeft waarop we ze kunnen bereiken? Je kunt het nummer wel sturen naar: 06-29 530 875 (mobiel Richard) Hoop op spoedig bericht.

Ab en Ida

Lieve Familie,

Het is fijn om te zien dat jullie het ontzettend naar je zin hebben. de foto's zijn prachtig.
Geniet nog maar even van het samenzijn, wij wensen jullie nog veel plezier toe.

hartelijke groeten van Ab en Ida

Zwervings

Geniet ervan met de 'oude lui'. Mooie ervaring om mee te maken lijkt me zo... Doe ze de groeten!

Take Care