waarisjp.reismee.nl

Yangshuo - Bangkok

Daar was 'tie weer. Dacht dat het wel weer tijd was voor een berichtje van mijn kant. Van jullie kant stromen de berichtjes en reacties nog steeds binnen. Dank daarvoor. Hans en Synja (again!)zeer bedankt voor de extra fotoruimte.Zal proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.

Zit op dit moment in Bangkok, Thailand, maar zal het even chronologisch houden. Een kleine 2 weken geleden uit Beijing vertrokken en met Hainan Air in 2,5 uur tijd naar Guilin gevlogen. Vanuit Guilin direct de bus gepakt richting Yanghsuo, voor Chinese begrippen een dorp, maar toch zo'n 300.000 inwoners. Guilin en omstreken is een gebied waar veel toeristen op af komen. Yangshuo city is dan ook vergeven van de westerse bars en souvenierwinkels, maar op zich is het wel een relaxed stadje. 7,5 van de 9 dagen dat ik hier geweest ben heeft het geregent. Door die enorme regenval is de Li rivier overstroomt met als gevolg dat de halve stad onder water liep. Voor de plaatselijke middenstand niet echt prettig, voorde toerist wel grappig om een keer mee te maken.Mijn hostel lag overigens nog net 'op het droge'. Op zich was het wel sneu om te zien hoe de chinezen probeerden hun restaurant of winkeltje (waarschijnlijk tegen beter weten in)droog te houden.Men sprak van de ergste overstroming sinds 1954....In dehoofdstraatstond het water totongeveer schouderhoogte. Die straat was zo'n anderhalve dag afgesloten.Persoonlijk weinig hinder gehad van de overstroming, heb alleenNederland - Frankrijk gemist. Door al dat water was erin een grootgedeelte van de stad geen electriciteit, vandaar. Rest van de dagen veelal per fiets eropuit getrokken om de omgeving te bekijken (zie foto's).

Ben zoals gezegd nu dus inBangkok.Heb weer het vliegtuig gepakt.Wederom een nietal te dure vluchtgevonden wat de keuze toch iets makkelijker maakt.Heb ingecheckt in Khao San buurt, niet echt m'n favorieteplek in Bangkok, maar wel makkelijk te bereiken vanaf het vliegveld. Had een late vlucht en was rond middernacht in de stad. Had niet veel zin meer om lang te zoeken, dus het eerste hotel geboekt wat ik tegen kwam. Wel redelijk duur (13 euro), maar daarvoor heb ik wel een eigen kamer met badkamer en televisie. Realiseerde me vandaag dat ik sinds ik een goeie 2 maanden geleden begon te reizen nog niet een eigen kamer heb gehad. Beetje luxe mag dus wel voor een keertje.

Het is nu precies middernacht. Mooie tijd om te stoppen. Ga even een biertje drinken in een barretje om de hoek en straks Duitsland - Portugal kijken.

Het is leuk om weer in Thailand te zijn. JP

Nicole Westerkamp

Hoi JP

Leuk om je avonturen te lezen en je foto's te bekijken
Geniet ervan en doe voorzichtig!
Veel plezier met voetbal kijken voor wie ben je?

Groeten vanuit Zeewolde

fam.Driesse

Hoi Jan Pieter,
Begin je zo langzamerhand al niet heel erg moe te worden? We genieten van je verhalen en foto's.
goede reis verder en wees vooral voorzichtig.
Groeten fam. Driesse.

Peter

Weer een leuk verhaal JP!
Ik blijf ze met veel plezier lezen! :)

Heb al een tijd geen biertje meer met je gedaan.. Slechte zaak! haha..

Geniet ervan!
Groetjes Peter

Richard & Dicky Wonnink

Ha lieve neef!! Je beleeft en ziet weer genoeg. Prachtig man! Geniet ervan, wij genieten zo mee! Zoals al laaaaaaange tijd beloofd aan je ouders zouden wij nog wat tips doorgeven ivm hun komst naar Bankok. Nu is Kha San Road juist onze favoriete plek in Bangkok, en hierboven lezen we van jou niet(???). Daar hebben wij juist al veel tijd doorgebracht.Afijn, wat wij altijd een perfecte plek en goed hotel vinden in Bangkok (binnen 2 minuten wandelen naar de Kha San, waar het 's avonds(!!) toch altijd gezellig mensen kijken is en snuffelen tussen de kraampjes, en op 5 minuten loopafstand het paleis(overdag), is:
Royal Hotel Bangkok
2 Rajdamnoen Avenue,
Bangkok, Thailand.
Goed betaalbaar hotel, en ik denk ook plezieriger voor je ouders dan de hele goedkope accomodaties.
Op de Kha San Road kan je bij "La Casa Italian Restaurant" heerlijk eten,met vanaf het terrasje/open eetgedeelte beneden! heerlijk uitzicht op al het gebeuren in de Kha San Road We hebben er avonden lang tot middernacht zitten genieten van het eten/biertje en alle drukte op straat:
La Casa Italian Restaurant
nummer 59 in deze map
Verder is de fietstocht"de Colors van Bangkok", georganiseerd door greenwoodtravel heel gaaf tegen een scherpe prijs. (http://www.greenwoodtravel.nl/ ). Deze organisatie zit in:Prince Palace Hotel‎
meer informatie »
488/800 BoBae Tower
Bangkok, 10320, Thailand
02-6281111
-princepalace.co.th
Overigens zitten bij dat hotel(waar Greenwood in gevestigd is, ik dacht ergens op de ?e verdieping of zo) en in deze buurt (Bobae Tower) de groothandelaren (spotgoedkope kleding, oa spijkerbroeken/blouses, etc.). Gewoon brutaal zijn, aanpassen(willen ze vaak niet, maar gewoon doen en gein met ze maken), en pas later zeggen dat je er 1 wilt kopen ipv 400 stuks. Voor 8 Euro heb je al gauw een gave moderne spijkerbroek. Vanuit daar worden ze geimporteerd naar o.a. Nederland, alleen kosten ze dan het meer dan 10-voudige.Deze groothandel"buurt"(Bobae Tower bij de Prince hotel) kan je vanaf een plek redelijk dichtbij het Royal Hotel (klein stukje ernaar toe wandelen) heel erg leuk per public boat(supersnel) door de gracht bereiken(belevenis op zich tussen de locals)tegen circa 0,20 € (je leest het goed).
Verder is de fietstocht door Chinatown aan te raden, maar die heb je zelf volgens mij al een keer gedaan, dus.
Het adres van de kleermaker waar wij al veel hebben laten maken op de Kha San Road is:
Image Boutique (geel bord)
206/4 Khao San Road
Banglampoo (Khao San Road) Bangkok 10200
Tel: (66) 0-2629-3626
Scherp onderhandelen hoor!!!Vaak al binnen 2 dagen klaar.
Verder kan je erg gezellig/goed eten bij een (openlucht-)restaurant als je vanaf het Royal Hotel richting de Kha San Road loopt, en voorbij de busstop (shuttle naar vliegveld) bent, heb je em rechts zitten. Ziet er misschien op het eerste gezicht chique en romantisch uit, maar spotgoedkoop en lekker.
Verder kunnen we jullie nog de volgende eilanden aanraden om ff lekker uit te rusten aan het strand, te wandelen, enz.: Kho Samet (heeft vaak wel waarschuwingen van malariamugplaag, maar daar hebben wij helemaal niks van gemerkt. Geen mug ontdekt daar. Gewoon goed insmeren). Is redelijk snel (4 tot 5 uur?)vanaf Bangkok te bereizen, voor je ouders misschien wel aan te bevelen in een plaatselijke Aircobus, ook helemaal niet duur. Verder ligt Kho Chang wat verder weg als eiland, en is met overnachtingen in hut direct aan het strand onvergetelijk. Iets heel anders: in het noorden bij Chang Mai hebben we een aantal nachten in Mae Hong Song, d.w.z. circa 7 km erbuiten, in een prachtig jungle-achtig eco-resort doorgebracht (kijk op http://www.fernresort.info) , gewoon midden in de boesboes (zwemmen, relaxen, lekker eten). Daar hebben we ook een wandeltocht gedaan met 2 honden als gidsen. Vanuit plaatsje dichtbij een scoopter gehuurd om de omgeving te verkennen. Longnecks ook gezien, maar achteraf gaat je geweten dan wel knagen. PS.Vanuit daar een tocht door de jungle per rubberboot(riverrafting) gemaakt (niet ongevaarlijk, 2x omgeslagen in kolkend water) met overnachting in junglekamp. Enorme ervaring. Weet niet zeker of dit avontuur wel wat voor je ouders is.........Voor jou vast wel!).
We kunnen nog wel uren doorgaan met allerlei tips/suggesties, maar zeker weten dat je er zelf ook genoeg hebt. Heel veel reisplezier met je ouders! Lijkt me erg gaaf. Jammer dat we dit jaar niet naar Thailand op vakantie gaan (we maken nu alleen een stop-over in Bangkok), want dan hadden we misschien nog een paar dagen samen kunnen optrekken. Of kom je misschien nog naar Vietnam? Wij trekken daar rond met onze rugzak vanaf 10 juli t/m 1 aug. We horen het wel. Dikke knuffel!

Oos

Leuk om weer een verhaal te lezen over jouw avonturen.

Het bevalt dus nog steeds. Heb je verder al concrete plannen gemaakt, of laat je het allemaal op je afkomen?

Take care,
Oos

Natasja

Hoi JP,
Mooi daar zeg!!!
Groetjes Natasja

linda

super weer te lezen dat je het allemaal zo maar weer doet, en wat lijkt het me een weelde om eindelijk een eigen kamer met badkamer te hebben. Eindelijk je eigen geurtjes s'morgens ;-p

he ga zo door!! We blijven het zeggen geniet ervan!!

oja er is nog niks bij fam. Post ;-)

Eelco

Hé JP,

Leuk om je verhalen te lezen. Als je terug bent maar weer eens een boompje klaverjassen!

Nog veel plezier en de groeten,
Eelco!

Reinie Rutgers

hoi jp
heb net al je avontuurlijke verhalen en jemooie foto'sgelezen en bekeken. prachtig.
ik hoop dat je ouders ook genieten, samen met jou.
groetjes van reinie rutgers